المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : التبليغ مش بيوصل و مجننى يارب الاقى الحل

cyrix2050
11-02-2012, 02:22 AM
يا جماعة انا لما باجى اعمل تيست للكونكشن بال poison بيعملى علامة صح بجانب ال 127.0.0.1 اللى هو الداخلى اما حساب ال no-ip فمفيش فايدة نهائيا و فاتح بورت فى الروتر و فى الفايروول فياريت اذا فى حد عنده الحل ياريت بسرعة pleeeeeeeeeaz او لو فى طريقة تانية غير ال no-ip

انا كنت قريت فى منتدى ان التبليغ بصفحات ال cgi بيبقى اسرع و مضمون فياريت اذا فى اى حد يعرف اى حاجة عن الموضوع دا يساعد (اى حاجة عنها بقى هى عبارة عن ايه وازاى بتتعمل)
و شكرا مقدما

hell_man
11-02-2012, 06:48 AM
يا جماعة انا لما باجى اعمل تيست للكونكشن بال poison بيعملى علامة صح بجانب ال 127.0.0.1 اللى هو الداخلى اما حساب ال no-ip فمفيش فايدة نهائيا و فاتح بورت فى الروتر و فى الفايروول فياريت اذا فى حد عنده الحل ياريت بسرعة pleeeeeeeeeaz او لو فى طريقة تانية غير ال no-ip

انا كنت قريت فى منتدى ان التبليغ بصفحات ال cgi بيبقى اسرع و مضمون فياريت اذا فى اى حد يعرف اى حاجة عن الموضوع دا يساعد (اى حاجة عنها بقى هى عبارة عن ايه وازاى بتتعمل)
و شكرا مقدما

بالنسبة للـ cgi هو كالتالي

الهدف من الصفحه يجيك عليها التبليغ في برنامج البرورات ونصيحه ابعد عنه لانه ملغوم من المبرمج

اخوي تابع قسم اختراق الاجهزه عشان الصفحات الملغومه

تتأكد عن طريق وضع الباتش في الثغره واغلب الثغرات شغاله على اكسبلور 6

يعني ترفعها على موقع مجاني مثل جيران وتوزع الرابط ولازم الباتش يكون مشفر وبعد تشفير الباتش تشفر اكواد الصفحه

عشان يصير شغلك 100%

وكلها سهله ان شاء الله

اخوي لو انتبه له يقدر يطيره

اتمنى تكون وصلت الفكره

منقوووووووووووووووول

الفاشل العام
11-02-2012, 03:28 PM
كيف حالك اخي انشاء الله بخير...
فيك تجرب هالطريه وانا زبط معاي
في الاول اضبط البيفروست على الاعدادت الافتراضيه عن طريق ملف default.set
ممكن يكون البيفروست زابط ع اعدادات بتعطب السيرفر
وتاني شيء ضع الهوست تبعك
وكون السيرفر انشاء الله بتزبط معاك
بالتوفيققققق

cyrix2050
11-02-2012, 05:29 PM
شكرا بس انا عايز اعرف يعنى ليه مش بيعمل علامة (صح) فى ال poison لما باعمل test connection ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مع العلم انه بيعمل (صح) بجانب 127.0.0.1 اللى هو بتاع الجهاز

سارة الغامدي
11-02-2012, 06:44 PM
يمكن مجرب سيرفر ع نفسك ؟
سوي تنظيف للريجستري