أولا كنت أبحث عن هذا الموضع كثيرا بماأنني وجدته أردت أن يستفيذ منه الجميع لأن أغلب الهكر هم مدمننين عن الحاسوب للأسف أنا معهم

سلامى لكل الاعضاء ..طبعا كلنا عارفين أدمان النت .. وهو يشبه ادمان المخدرات بالللللللظبط .. عاوز تعرف انت وصلت لمرحلة الادمان ولا لاء ..أقولك انا ,,,
اول لما بتقوم من النوم بتقوم تشغل الكمبيوتر .؟؟
أول لما تشغل الكمبيوتر بتدخل على اميلك وتفتح صفحة نت ؟؟؟؟
لو مالقتش نت بتضايق و
ز ؟؟؟
مابتقدرش تصبر وبتقوم تتصل بصاحب الشبكة أو بالشركة علشان تعرف النت هايرجع أمتى؟؟؟
بتحب تاكل أدام جهازك؟؟؟
ساعات بتأجل الصلاة أو غيرها وانت على النت؟؟؟
لما بتعمل أى حاجه غير قعادك على النت بتبقى مخنوق ؟؟؟
لما بتبقى فى خروجه مع اصحابك أو أهلك بتتمنى مع نفسك أنك كنت قاعدت فى البيت احسن؟؟؟
لو حد من أخواتك قاعد على الكمبيوتر بتفضل تستعجله انه يخلص ويقوم وساعات بتتنرفز عليه؟؟؟
بتسهر كتير على النت ؟؟؟؟
لو كل الحاجات دى او معظمها انت بتعملها يبقى (((انت للاسف مدمن نت ))) ولازم تلحق نفسك والا حياتك هاتدمر ومش هاتتحرك للاحسن أبدا زى مأنت مش بتتحرك من على الكرسى... وأدعى ربنا يصلح حالنا كلنا ويهدينا لطاعتة...
بعض الحلول أقوم بها لنسيان النت:
اذهب عند عائلتي وأبيت عندهم أسبوع أسبوعين
الذهاب لممارست الرياضة :انا أقوم بممارست الكراتيه بقي لي سنة لأحصل على الحزام الاسود
أسهر في الليل في الحي مع بقيت الاصدقاء حيث نقوم بلعب الشطرنج الاوراق...
الذهاب في الرحلات في المخيمات...
وهناك والكثير من الاخوان يخافون عن اغلاق عضوياتهم في المنتديات مثل ستار تايمز...أنا أقول لهم بصنع صورة شخصية عنوانها غائب بسبب...
وأتمنى ان يقلع الجميع عن خذه العادة السيئة حيث يمكنها أن تدمر لنا حياتنا من الدراسة ....
أو اذا لم ترد فسوف تصبح حياتك في الاخير:

وياريت كل واحد يقولى هو وصل لمرحلة ادمان النت ولا لاء ؟؟

تحياتى للجميع
[/CENTER]