الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

افتراضي الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

السلام عليكم
    أول حاجة أنا ماليش فى الهاكرز والإختراقات ساعات بقرأ مواضيعكم الرائعة بس من باب العلم بالشىء أنا بس كل إللى عاوز أتعملة إنى أحمى نفسى
    ماعلينا
    انا اشتركت فى وصلة نت وصاحب الشبكة مشترك معاة ناس كتير جدا واغلبهم بيستخدموا برنامج نت كت
    فانا بالتالى استخدمت برنامج ستوب كت وبرنامج انتى كت بس دلوقتى بستخدم برنامج ستوب كت بس
    المهم برنامج النود بقى كل ما اجى ادخل النت يفضل يجبلى الرسالة دى اكتر من 15 مرة

المشكلة بقى ان الاى بى اللى فى الرسالة دى اى بى الروتر الجيت واى الى موزع النت كلة طب هوة بيقولى اية فى الرسالة دى ؟ وساعات الرسالة دى تفضل تيجى كتير وساعات ماتجيش خالص
    وكمان عاوز استفسر عن حاجة ,,
    دلوقتى انا فى شبكة فيها حوالى 30 واحد عاوز احس بالامان وان مافيش حد بيتجسس علية او بيدخل جهازى هل برنامج النود كافى ولا اعمل اية عشان اطمن نفسى بنسبة مية فى المية ان استحالة حد يقدر يتجسس علية او يتطفل على جهازى ؟ علماً إنى مصطب برنامج النود وبحدثة أول باول ومانع مشاركة الملفات عندى

ارجو الإفادة من أصحاب الخبرة
    وشكراً جزيلاً
    وبحب أشكر كل الناس إللى هنا إللى بيفيدوا إخواتهم ولكن يجب التنبية على كل من يتعلم شىء عن الإختراق والقرصنة أن لا يستعملوا هذا العلم ضد إخواتهم المسلمين
    التعديل الأخير تم بواسطة Mostafa Ahmed ; 01-14-2012 الساعة 02:22 PM سبب آخر: تكبير الخط

افتراضي رد: الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

ياحبيبي

في احد عندك في الشبكة بيتجسس عليه الشبكة عن طريق السنيف وتسميم الشبكة عشان يخترق جهازك وده اخطر انواع الاختراق لانو في الاغلب يتم عن طريق الميتا ونسبة نجاحو 100% ركب برنامج فاير وال قووي مثل comodo

وده من قوتو يمنع مثل دي الهجمات وهو مجاني كمان الفاير وال فقط !!

موقع الشركة http://www.comodo.com/

تحميل البرنامج من الشركة برابط مباشر
    http://download.comodo.com/cis/downl...830&key1sk1=dt

Iam BACK PEOPLE

Ace 2010-2017

افتراضي رد: الفايرويل بتاع النود كل شوية يجبلى الرسالة دى ,, وأرجوكم عاوز أحمى نفسى

يانهار أبيض ,, طب فية واحد نصحنى إنى أستخدم برنامج زونى ألارم رأيى حضرتك فية إية ؟
    كمان إمبارح جاتلى رسالة زيى دى برقم أى بى تانى بس مكتوب بقى
    detected port scanning attack
    دة إية بقى حد بيشوف فية عندى بورتات مفتوحة عندى ولا إية ؟

كمان جاتلى رسالة من الويندوز بتقولى ان فية حد دخل على الشبكة برقم الاى بى بتاعى ,, كدة أبقى انا حد اخترقنى ولا مخترق الشبكة ولا اية ؟

ياعمي انتا غير الرقم السري تبع الشبكة تبعك وركب الفاير الوال الي ادتهولك وهوا بيحجب الهجمات على طول كمان زون الارم قووي جدا ولكن لا انصح به اذا كنت مبتداء لانو صعب لذالك بديل بيه استخدم كومودو

Iam BACK PEOPLE

Ace 2010-2017

والله اتصلت امبارح بصاحب الشبكة قالى انا بغير الباص ورد كل يوم قولتلة كدة مش هاينفع قالى اسبوع كدة وهاشغل برنامج اسمة مايكروتك عشان احمى الشبكة وكدة مش عارف كلامة صح ولا لا كمان هوة حاطط ناس كتير اوى على الشبكة انا هاخرج منها احسن الشبكة دى واريح دماغى انا عندى اوراق شغل هامة لو ضاعت منى ممكن اترفد من شغلى وتكون مشكلة
    التعديل الأخير تم بواسطة Mostafa Ahmed ; 01-15-2012 الساعة 11:54 AM

عموما انا شاكر ليك جدا اخى جعلة الله فى ميزان حسناتك يوم القيامة

طالما عندك ناس كثير انصحك تجيب شبكة خاصة فيك او يكون عدد المشتركين قليل ولكن انتا ركب الفاير وال وعلى ضمانتي ما حد بيقدر يدخل جهازك

Iam BACK PEOPLE

Ace 2010-2017

أنا ركبت البرنامج إللى قولتلى علية وفعلا سهل وسلس وبالعربى بس انا عمال أدور عشان أعمل إسكان للجهاز مش لاقى خالص هوة مابيعملش إسكان ولا هوة بيمنع الهجمات بس وبيسد المنافذ ؟