انا سمعت ان اى انتى فيرس فية خاصية اثتثناء الملفات ... بغض النظر ان كان الملف داة برنامج اختراق او حتى اى شىء .. فا بمجرد ما بتخلى الانتى فيرس يثتثنى الملف داة .. فا مبيمسحهوش ابدا مهما حصل و بيتجاهلة تماما .. حتى لو الملف داة بيمثل خطورة على النظام .. و انا اتذكر انى شوفت شرح لموضوع مماثل زمان عن الحكاية دى .. بس مش عارف اجيب الموضوع داة تانى .. و طبعا يا جماعة بالطريقة دى مش هنتطر اننا نشفر الملفات عشان الانتى فيرس ميمسحهاش .. لان بالطريقة دى هنخلية يثتثنى الملفات الى احنا عاوزينها .. و انا عندى اتنيين انتى فيرس و اتنيين انتى سبام

و وصلت لطريقة انى اخلى واحد من الانتى سبام الى عندى بتخطى الملف الى انا عاوزة .. لاكن باقى البرامج مش عارف اخليها تتخطى الملف

البرامج الى مش عارف اخليها تتخطى الملف هما

اولا الافيرا سيكيورتى ............ Avira on the Internet .. مع العلم انو 2012 لانى دورت كتير لشرح ال 2012 ملقتش غير شروحات قديمة تقريبا كدا لا نفع منها مع الاصدار الجديد الى عندى

ثانى شىء . ايو بيوت ........... IObit Malware Fighter

ثالث شىء .. الى طلع عين اهلى ههههه .... COMODO Internet Security .. بلرغم من انى بطفية لما بشغل برنامج هكر معين .. بردو بيكتشف الملف و يمسحة .. كانة بيعاندنى .. لاكن هوة برنامج جميل جدا جدا بغض النظر عن الشىء داة .. و كمان معرب

ارجوكو الى عندة حل لمشكلتى يقولى .. لانى عارف ان مش هيحل مشكلتى غير شخص عندو خبرة جامدة .. و انا اسف لو هتعب حد معايا .. و شكرا مقدما