السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بأختصار شديد انا قضيت عمر طويل ف الشبكة العنكبوبتية وبعد مرور 9 سنين من عمري قضيتهم ما بين كتابة موضوع ونقل أخر وتعديل وحذف وأشراف وحواديت كتير ملقيتش نفسي أستفدت حاجة خالص غير نيم كان له صيت في فترة وخلاص انتهي مع توقف كتاباته ومش عايز أرجعله تاني وخصوصا بعد ما بقيت أشوف مواقع بتسب رسولنا عليه الصلاة والسلام وانا مش قادر أعمل حاجة غير أني أدخل أقول كلمتين نصح ف ثواني بيتحذفوا بأي لغة كانت وعضويتي بتتحذف قبلهم دة غير مواقع كتير منها أباحي ومنها أغراضه دنيئة كتير منكرش أني ف فترة من حياتي أنجرفت مع التيار لكن أنتهي بفضل الله لكن مينفعش ندافع عن حقنا وأحنا أصلا ضعاف ودة كان السبب ف محاولاتي لتعلم الأختراق اللي صراحة سرعان مابتصطدم بواقع أحس فيه أني فشلت فشل زريع لكن لما بشوف ناس أخترقت مواقع ونجحت بقول ف أمل صحيح انا فقدت الثقة ف كل البرامج لكن مازلت بسمع عن نظام تشغيل أسمه اللينكس وكلكم عارفينه لكن محصليش الشرف بيه غير اسمه وبعض أوامره
عشان أختصر ودة طلبي من الموضوع دة
‏ ياشباب الهكر انا عايز أكون هكر بجد مش مجرد واحد عرف برنامج وطبق عليه لأن يوم مالبرنامج هيبوظ هحتاس انا من غيره انا عايز أبدأ
ابدأ منين أتعلم أيه؟
أتعلم لغات البرمجة ولا أخد كورس لينكس ولا شبكات ولا أبداء منين لكل شيء أساسيات وأكيد الهكر لازم أكون ملم بعلم معين انا عايز أعرف أدرس أيه مهما استهلكت من زمن أو ماديات انا نويت واذا عزمت فتوكل علي الله
محتاج منكم تعرفوني أبدأ أتعلم أيه ؟
أكيد هلاقي عندكم جواب أن شاء الله
أرجو أن حد منكم يهتم
أعزروني عن عدم التنسيق لكتابتي من الموبايل
هنتظر رد يروي ظمأي